juli 2016

Pressmeddelande – Leader Östra Skaraborg har beviljat de första projekten

Leader Östra Skaraborg har haft sina två första beslutsmöten, 21 juni i Sventorps bygdegård och 28 juni på Hotell Bellevue i Hjo. På mötena behandlades 15 projekt som alla var på plats för att föredra sin projektidé för styrelsen. Av de 15 projekten var det 12 som blev beviljade stödmedel.

Genom beviljandet av dessa 12 projekt har Leader Östra Skaraborg nu beslutat att fördela 6 743 439 SEK i projektmedel för att utveckla vårt område.

Pressmeddelandet du når via länken innehåller information och kontaktuppgifter till de 12 beviljade projekten:

Pressmeddelande_LÖS_juli_2016

För frågor, intervjuer, bilder eller annat som gäller Leader Östra Skaraborgs verksamhet tveka inte att kontakta Leader Östra Skaraborgs verksamhetsledare Jesper Uvesten eller ordförande Niclas Fällström. För information om ett specifikt projekt, vänligen vänd er i första hand direkt till respektive projekt

Jesper Uvesten                                                     Niclas Fällström