Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Paraplyprojekt – Digitalisering för företag

Information till dig som vill söka check ur paraplyprojektet digitalisering för företag

– Checkarna inom Digitalisering för företag är främst riktade mot enskildaföretag. Då insatserna i första hand gynnar ett företag så är stödnivån 70%. Då målgruppen är företag så skall också kostnader i projektet anges utan moms. För frågor kring detta, kontakta Leader Östra Skaraborg.
– Skriv sammanfattade svar på frågorna, kvalité framför kvantité.
– Var noga med att skriva exakta siffror i  budgeten, det är det du skriver i budgeten som beslutet baseras på.
– Begär offerter för kostnaderna för att förbereda projektet så väl som möjligt. Bifoga dessa ihop med din ansökan. Vi godkänner inte offerter eller arbeten som skall utföras av nära anhöriga.
– Observera att vi inte kan ge stöd till  investeringar i ett paraplyprojekt. En investering räknas som något som kostar mer än 22 000 SEK. Vid frågor kring detta  kontakta Leader Östra Skaraborg.
– Alla utskick, trycksaker, hemsidor m.m. som produceras i projektet måste innehålla korrekta logotyper för EU-fond och Leader. Kontakta Leader Östra Skaraborg gällande vilka regler som gäller.
– Insatser i Skövde tätort är ej möjliga då tätorten inte ingår i den geografiska avgränsningen för Landsbygdsfonden.

Ansökan

Kortfattat arbetsnamn

Kontaktperson för projektet

Projektägare

Projekttid

(Riktlinje max 6 månaders projekttid)

änk på att inte sätta en projekttid som är för kort, ni måste t.ex. ha jobbat ihop er ideella tid, gjort slutrapporten och rekvirerat pengarna inom projekttiden.
Alla kostnader i projektet måste ha uppkommit och betalats inom projekttiden.

Startdatum är det datum då Leader Östra Skaraborg tagit emot ansökan)

Genomförande

Finns det utpekade samarbetspartners? Är ni flera i
organisationen som deltar i genomförandet av projektet.Vad tänker ni göra i projektet?Vad vill ni uppnå med projektet?
Exempel:
Hur många kommer att få kompetenshöjande nsatser genom projektet?
Kommer det att skapas nya virtuella mötesplatser såsom hemsida, Facebooksida?
Kommer projektet att skapa nya tekniska lösningar?Vilka är de långsiktiga målen med projektet?
Till exempel: Om syftet med projektet är att skapa en ny hemsida, hur säkerställer ni att den
hålls uppdaterad efter projektets slut. Är syftet att gå en utbildning, hur skall kunskapen
spridas i organisationen?Varför vill ni göra detta och vad ska det leda till?I vilken kommun har företaget sin huvudsakliga verksamhet? Vilka är företagets målgrupper?Har ni en hemsida? Finns ni på sociala medier? Digitala nyhetsbrev?

Ekonomi

Vad kommer projektet att kosta?



Inköp/Tjänst – Beskriv vad pengarna skall användas till ex: material, resor, möten, porto, köp av tjänster e.t.c.

Lägg till fler rader genom att klicka på +-tecknet

Den egna finansieringen är 30%.

Det vill säga att om man redovisar kostnader på 20 000 kronor så får man 14 000 SEK i stöd och företaget får finansiera resterande 6000 SEK själv. Denna medfinansiering kan inte ske genom ideellt arbete eller ideella resurser.

Indikatorer

Antal

Motivering

Antal deltagare i projektet?
(hur många personer/företag kommer
att medverka i projektet.

Antal nya virtuella mötesplatser?
Exempelvis hemsida etc.

Kommer projektet bidra till nya tekniska
lösningar?

Antal deltagare i utbildning?

Kommer projektet skapa nya
arbetstillfällen? Ange summan i timmar.
Ett helårsarbete motsvarar 1720timmar

Avtal

Om din/er ansökan blir beviljad kommer vi att skriva ett avtal som reglerar genomförandet och villkor för utbetalning av stödet.

Redovisning

Du ska skicka in kopior av fakturor, kvitton  (endast under 1000 kr) och betalningsbevis för samtliga kostnader som tillhör projektet. Vid eventuellt eget arbete eller utgifter för  personal skall detta intygas med tidrapport. Tänk på att projektet måste genomföras och  redovisas inom projekttiden.

Om projektet beviljas, godkänner ni publicering på vår hemsida (www.leaderostraskaraborg.se)? *

Dessa uppgifter kommer dokumenteras och sparas.

Bifoga dokument

Intyg om firmatecknare (ej äldre än 1 år) eller registreringsbevis för företag.
Offerter eller annat underlag som bekräftar kostnaderna i budgeten.

Click or drag files to this area to upload.
You can upload up to 25 files.

Finns det något mer du vill framföra?

Underskrift av ansökan

Behörig firmatecknare behöver signera ansökan.

Clear Signature
Använd musen eller fingret om du fyller i via en mobil eller surfplatta
Loading